Hoppträning

Igår så hopptränade jag Leupold. Det gick jätte bra, fast han blev så lång i slutet då bara sprang han in i hindrerna. Och han blev så stark. Men annars gick det bra. Vi hoppade fram på enstaka hinder och bågar och sånt, då var han jätte fin. Sen skulle vi hoppa en ganska snäv sväng, och hjälp vad svårt det var att få in leupold där. Det skulle vara 2 galoppsprång imellan, och jag räknade lite för högt för det blev så här ett, två TRE! haha jag bara skrek ut TRE. Det var inte meningen. Och det skulle ju bara bli två galoppsprång, men sista gången så gick det jätte bra. Efter det blev Det att leka med Elsa inne i cafeterian. Jag och Millan försökte få henne att säga Tilda eller Matilda, tillslut blev det såhär Timaia eller ngt sånt blev det. hah. Eller Hanna blev det också. På kvällen sen åkte jag tillbaka till stallet och tog hand om Hindi. Borstade mockade, tvättade vattenkopp och krubba. Hon var jätte glad och snäll idag. Och hon brydde sig knappt när jag tog på benen på henne. Nu kan jag nästan borsta henne på benen + att jag tar hovarna hur lätt som helst utan att hon bryr sig. 
Det snöar jätte mycket idag förresten, så imorgon tänkte jag åka till stallet på förmiddagen och ta lite kort och hoppas att det är ännu mer snö då! . Men nu ska jag kila, heejdå :)
 Världens bästa ponny! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0