Onsdags

Det blev ridning på Biggareaue i onsdags, jag kan inte stava hennes namn. Men ialafall. Det gick väl ganska bra. Fast hon var fortfarande rädd nere i hörnet där pallarna står. Hon försökte undevika det stället helt. Men nere vid C så gick hon hur fint som helst, både i trav och galopp som jag trodde att hon bara skulle dra iväg med mig, men det gjorde hon inte så jag blev redigt nöjd. Men jag kände mig också ivägen hela tiden. Hon bara tvänitade ju ibland om hon blev rädd för något. Och jag tycker verkligen inte om att vara i vägen för någon, jag vet hur det känns. När man kommer galoppernade på spåret, hästen känns jätte fin, och så bara svänger det in någon framför en eller att hästen framför bara stannar. Och det kan ju bli en krock också, det är lite läskigt.
Jag ska också börja träna lite nu. Ska ut och springa några dagar i veckan + power walk, och benlyft + situps och så har jag slutat äta godis alla dagar förutom fredagar och lördagar. Det är också bra. Man kan väl hoppas att man kan sluta med det helt, och någon cola dricker jag inte heller dem dagarna.
Men jag har också satt upp några mål med min ridning detta år:
- Blicken
- Händerna, så att de inte hamnar för högt upp, och inte för långt ner vid typ låren på mig.
- Tävla lite mer dressyr.
- planera mer ( alltså när jag ska göra vad, det hör inte bara till ridningen, men så att jag ska hinna med stallet så mycket som möjligt)
 Jag och biggareaue

Kommentarer
Postat av: Maria Roth

Hej Matilda :) Sitter precis och mejlar bilderna till Emelie. Hon ville också ha dom till US-bloggen så ni kanske kan samsas ;)



Hoppas du får en bra helg.

/mia

2009-01-09 @ 23:28:36
URL: http://mariarothhast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0