Ridning

Idag var det ju ridning, och jag höll på att dö!, det var nog den jobbigaste lektionen på länge!
Först så skrittade vi fram, och travade vi på långa tyglar. Och sen ändrade vi stiglädrerna till jockey läder, sådär jätte korta! Och jag hade Leupold som är typ 175cm hög och där skulle jag sitta kvar i både trav och galopp. Och mina lår. Gud! Det kändes som de skulle börja skaka!
Och sen så tog vi av lädrerna helt! Och travade nere vid C volten.
Släppte innerhanden och vände oss ut mot ytter! Men endå ha blicken rakt fram. Det var verkligen bra träning! Och sen så galopperade vi på volten och vid den slutna delen på volten skulle vi ta tyglarna i ytterhanden och hålla upp innerhanden rakt upp!!
Sista gången vi gjorde det så ökade Leupold rejält och jag höll på att skumpa av när han saktade av till trav. Så imon blir det nog träningsverk..
 Leupold

Efter skolan imon blir det att följa med Emelie hem och rida lite på Oege, hoppas det går att rida i paddocken så det blir rejält underlag än ute på ängen! :) Och sen blir det stallvärdsridning på kvällen vid 20.15. Undrar om vi gör samma övning då som vi gjorde idag?!

Kommentarer
Postat av: Maria Roth

Ja, träningsvärk lär vi nog ha ;)

2009-01-21 @ 21:35:09
URL: http://mariarothhast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0