Ridning

Vi skulle egentligen ridit för Sylve idag, men han var sjuk tror jag. Så vi fick rida självständig, men lika bra gick väl det. Först red jag Undra, som var helt galen, bockade, sparkade och trippade ibland. Men kul var det. Men hon har så hackig galopp. Så det kändes lite konstig. Det är därför jag mest tycker om stora hästar. Deras galopp. Det känns som man flyger fram. Än små ponnysars galopp som är små och korta. Efter Undra så blev det att rida Hindi, det gick väl också bra. Bara att hon går utåtställd i galoppen, jag försökte att släppa yttertyglen och bara ha inner tygel och innerskänkel, men inte gick det, då tog hon tag i höger och drog iväg. Men jag har tålamod, så tillslut gick det bättre. Och det kändes bra. Och imorgon börjar lektionerna igen, det ska bli så kul! har verkligen längtat.  / Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0